Opavská tramvaj č.7

Název

Opavská tramvaj č.7

Popis

Opavská pouliční dráha 1905 – 1956
Provoz opavské pouliční dráhy byl slavnostně zahájen 4. prosince 1905. Dráha byla jednokolejná o rozchodu 1000 mm, použito bylo žlábkových kolejnic profilu 140/126. Provoz byl devítiminutový, v hlavní výhybně umístěné na dnešním náměstí Republiky se současně potkávaly vozy obou linek. Cestujíci tak mohli plynule bez dlouhého čekání přestoupit z jedné linky na druhou. Jízdné bylo zpočátku jednotné a činilo 14 haléřů, forma placení jízdného byla samoobslužná prostřednictvím zvláštních kovových známek (žetonů). Stav, v jakém se pouliční dráha nacházela v okamžiku zahájení provozu, nezůstal neměnný: vozový park byl průběžně rozšiřován a došlo k několikerému prodloužení trati. Celý systém pouliční dráhy ovšem poměrně rychle zastarával. Již od počátku čtyřicátých let 20. století proto vedení města připravovalo nahrazení tramvajové dopravy trolejbusovou. Od roku 1950 byl na některých úsecích provoz pouliční dráhy postupně zastavován a roku 1952 byla v Opavě slavnostně zahájena trolejbusová doprava. V neděli 22. dubna 1956 projely zbývající čtyři opavské tramvaje městem naposledy.

Období

Statistiky

  • 8 fotek
  • 1 se líbí

Kategorie a štítky

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
Opavská tramvaj č.7
Komentáře Přidat